get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انگور اگر چه ميوه اي است كه از بين برنده التهاب معده و تقويت كننده آن است اما خوردن آب سرد بعد از انگور اصلاً توصيه نمي شود.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

انگور ميوه اي است بسيار مغذي كه درمان كننده يبوست و از بين برنده التهاب معده و روده است اگرچه اين ميوه تقويت كننده معده است، اما خوردن انگور هم آدابي دارد كه اگر رعايت نشود به بدن به ويژه معده آسيب مي رساند. 

بنابر اين گزارش، بهتر است انگور بين دو غذا ميل شود حتي خوردن اين ميوه بعد از غذا توصيه نمي شود، زيرا انگور با غذاهاي چرب و گوشت هاي قرمز يا حتي گوشت ماهي سازگاري ندارد حتي كساني كه معده ضعيفي دارند بايد اين ميوه را بدون هسته و پوست بخورند. 

همچنين هيچگاه بعد از خوردن انگور آب سرد نخوريد چرا كه خوردن آب سرد بعد از انگور باعث فساد آن شده و آب موجود در اين ميوه با آبي كه نوشيده ايد مغاير بوده و باعث دل درد مي شود. 
 
 
 
 
source :  Reporters  Club

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 15:29 ] [ Admin ]

تحقیقات نشان می دهد افرادی که دوبار در هفته سیر خام می خورند با احتمال 44 درصد کمتر به سرطان ریه دچار می شوند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مصرف سیر در افراد سیگاری می تواند احتمال رشد تومورهای سرطانی را تا 30 درصد کاهش دهد. 
  
بررسی ها نشان می دهند در سیر ماده شيميايي به نام آیسین وجود دارد که هنگام بریدن آزاد می شود. 
  
بررسی ها نشان می دهند سیر آسیب های وارد شده به رادیکال های بدن را از بین می برد. 

گفتنی است سیر تاثیر شگفت انگیزی در از بین بردن بوی سیگار دارد و بیماری های قلبی و مغزی را از بین می برد. 

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند سیر می تواند تمام سرطان ها را به ویژه سرطان ریه را کاهش دهد و ریه ها را قوی و سالم نگه دارد. 
  
پزشکان به افراد سیگاری همچنین توصیه می هند مصرف 4 حبه سیر خام می تواند به آنها کمک کند تا میل به سیگار را در بدن خود از بین ببرند. 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: جادونجاتجانسیگارسیگاریتوموسرطانآیسینسیر
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 15:25 ] [ Admin ]

دسترسی به اینترنت از ملزومات زندگی امروزی است، زیرا برای زندگی مدرن و انجام راحت‌تر امور، قطعا ابزاری ضروری است. همین ضرورت نیز باعث شده روش‌های مختلفی برای دسترسی به این شبکه گسترده جهانی ایجاد شود و این فرصت را فراهم کنند تا هر کس بتواند در شرایط مختلف به نحوی به اینترنت دسترسی داشته باشد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

از میان انواع روش‌های موجود برای دسترسی به اینترنت، پنج روش زیر از عمومی‌ترین‌هاست. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی هر یک از این روش‌ها بپردازیم و مزیت‌ها و معایب هر یک را دریابیم.

Dial Up
 
این روش جزو روش‌های قدیمی و ساده دسترسی به اینترنت است و با آن‌که سرعت بسیار کمی دارد (حداکثر 56 کیلوبیت در ثانیه) اما هنوز در مکان‌هایی که آنجا خبری از اینترنت پر سرعت نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اتصال به اینترنت از این روش، به یک مودم Dial-Up نیاز خواهید داشت که امکان نصب داخل کیس یا قرارگیری بیرون کیس را دارد. این روش از خط تلفن استفاده کرده و به همین علت در زمان اتصال به اینترنت خط تلفن اشغال خواهد شد. این روش واقعا اقتصادی و بهینه نیست و می‌توان فقط آن را برای مناطقی توصیه کرد که آنجا دسترسی به اینترنت‌های پرسرعت وجود ندارد، زیرا هم باید هزینه تلفن پرداخت شود و هم هزینه اشتراک اینترنت.
 

ADSL
 
یکی از عمومی‌ترین روش‌های دسترسی به اینترنت، استفاده از ADSL است. در این روش نیز از خط تلفن برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود، اما نحوه کار با آن کمی متفاوت است. ارتباط صوتی روی تلفن فقط بخشی از طول موج فراهم شده توسط کابل مسی خط‌تلفن را مصرف می‌کند و بخش عمده‌ای از طول موج قابل استفاده روی خط تلفن آزاد می‌ماند. به همین علت می‌توان با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی که در مخابرات و خانه به خط تلفن وصل شده است، به انتقال اطلاعات پرداخت و دسترسی به اینترنت را با سرعتی بالا فراهم کرد.
 
ساختار ADSL به نحوی است که سرعت دانلود اطلاعات بالاتر از سرعت آپلود آن است. مودم‌های ADSL نیز دارای انواع مختلفی است و عموما در انواع ساده و مجهز به اتصال Wi-Fi داخلی ارائه شده ‌است. مدل‌های ساده فقط از طریق یک کابل USB یا کابل شبکه به یک کامپیوتر وصل می‌شود. مدل‌های دارای اتصال Wi-Fi، این امکان را به شما می‌دهد که از طریق نوت‌بوک، تبلت یا گوشی هوشمند خود به صورت بی‌سیم به اینترنت وصل شوید. پس اگر هر یک از این وسایل را در اختیار دارید، حتماً به سراغ مدلی مجهز به اتصال Wi-Fi بروید.

 
WiMAX
 
اتصال WiMAX نیز توانایی ارائه اتصال اینترنت با سرعت بالا (همانندADSL ) را دارد، ضمن این‌که به خط تلفن نیاز ندارد. در مقابل، وایمکس از امواج مخابراتی برای انتقال اطلاعات استفاده کرده و در نتیجه، همانند یک گوشی تلفن همراه که با آنتن دهی خوبی برای برقراری تماس با کیفیت نیاز دارد، وایمکس نیز باید آنتن‌دهی خوبی در محل استفاده داشته باشد.این ویژگی باعث می‌شود بتوان مودم وایمکس را با خود جابه‌جا کرد و هرجا که آنتن دهی خوبی وجود داشت از آن استفاده کرد. به همین دلیل شرکت‌های ارائه‌دهنده وایمکس مدل‌هایی مجهز به باتری داخلی نیز ارائه کرده‌اند تا کاربران بتوانند بسادگی آنها را جابه‌جا کرده و از اینترنت بهره ببرند.
 
مهم‌ترین دغدغه در استفاده از وایمکس بحث آنتن دهی آن است که می‌تواند تجربه‌ای خوب از دسترسی به اینترنت یا عذابی مطلق و شبانه روزی برایتان ایجاد کند! سرویس‌دهندگان برای کسانی که محل‌شان آنتن‌دهی نامناسبی دارد، مودم‌هایی با قابلیت نصب در بیرون از محیط داخلی ارائه می‌دهند که دارای آنتن‌های قدرتمندی است، اما این مودم‌ها دیگر قابل جابه‌جا شدن نیست و در ضمن باید یک کابل شبکه را از مودم به داخل خانه و به کامپیوتر بکشید. بیشتر مودم‌های وایمکس دارای اتصال داخلی Wi-Fi نیز است و به همین دلیل برای اتصال لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند به اینترنت از طریق وایمکس، دچار مشکل نخواهید شد.
 

 
GPRS
 
اگر یک سیمکارت موبایل همراه اول یا ایرانسل دارید، می‌توانید به اینترنت از طریق GPRS نیز دسترسی داشته باشید. برای استفاده از سرویس GPRS روی سیمکارت باید تنظیمات آن را در گوشی خود وارد کنید. گاهی نیز با نصب سیمکارت در گوشی به‌طور خودکار این تنظیمات توسط مخابرات به گوشی ارسال می‌شود. (برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سازنده سیمکارت مراجعه کنید.)
 
در ضمن نسخه جدید GPRS که با نام EDGE نیز شناخته می‌شود نیز قابل استفاده است که از حداکثر سرعت 237 کیلوبیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند (البته سرعت قابل دستیابی در سیمکارت‌های ایران بسیار پایین‌تر از این مقدار است). این اینترنت بیشتر برای استفاده توسط خود گوشی توصیه می‌شود و بالطبع برای استفاده از آن باید در منطقه‌ای با آنتن‌دهی مناسب قرار داشته باشید. در ضمن گوشی شما نیز باید توانایی پشتیبانی از فناوری GPRS را داشته باشد.

 
3G
 
این عبارت به معنای نسل سوم شبکه‌های مخابراتی است و اکنون فقط شرکت رایتل از آن پشتیبانی می‌کند. در آخرین نسخه از استاندارد نسل سوم شبکه‌های مخابراتی، حداکثر سرعت دانلود اطلاعات می‌تواند به 56 مگابیت در ثانیه نیز برسد (نوع گوشی مورد استفاده نیز در دسترسی به حداکثر سرعت و نحوه پشتیبانی از آن نیز تاثیرگذار است). اما حداکثر سرعتی که در شبکه 3G در ایران ارائه می‌شود به مگابیت در ثانیه می‌رسد که البته برای استفاده از این سرعت نیز باید مدارک مورد نیاز آن را به ارائه‌کننده این سرویس ارائه دهید.
 
سرویس 3G نیز به آنتن‌دهی مناسب نیاز دارد و در مناطق مختلف سرعت انتقال اطلاعات می‌تواند متغیر باشد. با این حال سرعت انتقال اطلاعات بسیار بیشتر از آن چیزی است که توسط GPRS یا یک اتصال DialUp تجربه می‌کنیم. کاربران این سری از اتصالات اینترنتی می‌توانند یک مودم 3G که شبیه یک حافظه فلش بزرگ است تهیه کرده و با نصب سیمکارت درون آن و سپس اتصال به پورت USB کامپیوتر، دستگاه خود را از طریق اینترنت سیمکارت به اینترنت وصل کنند.
 

 
کدام سرویس بهتر است؟
 
در میان پنج سرویس معرفی شده برای دسترسی به اینترنت، واقعا نمی‌توان گفت کدام یک بهترین است. نوع نیاز شما، محل سکونت، شرایط خاص و عوامل دیگر همگی در انتخاب یک سرویس مناسب دخیل است و در کمال صداقت باید گفت هیچ یک از این سرویس‌ها، بهترین نیست.
 
هر یک ممکن است در شرایطی خوب بوده و در شرایطی دیگر بد باشد. برای مثال در خط ADSL، نویز خط یا پروسه تعمیر و نگهداری مخابرات (که ممکن است چند روزی سرویس ADSL را از کار بیندازد) روی کیفیت و دسترسی به آن تاثیرگذار باشد یا برای مثال هوای بارانی و رعد و برق می‌تواند بر میزان آنتن دهی WiMAX تاثیر بگذارد. پس اگر دسترسی به اینترنت برایتان حیاتی است، بهتر است بیش از یک روش برای دسترسی به اینترنت داشته باشید. جدول روبه‌رو بخشی از مزایا و معایب سرویس‌های اینترنتی مختلف را به شما نشان می‌دهد.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِیمتفرقه
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 14:7 ] [ Admin ]

 

ما عادت کرده‌ایم از یخچال‌مان به جای کمد استفاده کنیم. هر ماده خوراکی را در یخچال می‌گذاریم برای اینکه بتوانیم زودتر پیدایش کنیم. اما با این کار از انرژی یخچال‌مان بیش از حد استفاده می‌کنیم و انرژی را هدر می‌دهیم. علاوه بر این بعضی از مواد غذایی در یخچال خراب می‌شوند. این 11 خوراکی را می‌توانید به راحتی خارج از یخچال نگه دارید.

1.  سس تند: سس تند اصلا نیاز به سرد نگه داشته شدن ندارد، مگر اینکه رویش نوشته باشد «در یخچال نگهداری شود». سس را می‌توانید بیرون از یخچال معمولا تا سه ماه نگه دارید و اصلا نگران کپک زدن آن نباشید. ترشیجات را هم می‌توانید خارج از یخچال نگه دارید در شرایطی که قاشق کثیف در آن فرو نکنید.


2.  سیب‌زمینی: برودت بر عطر و طعم سیب‌زمینی اثر منفی می‌گذارد، بنابراین بهتر است آن را در یخچال نگهداری نکنید. بهترین شرایط برای نگهداشتن سیب‌زمینی قرار دادن آن در سبد یا پاکت‌ها کاغذی است. نگهداری سیب‌زمینی در کیسه‌های پلاستیکی رطوبت را تشدید می‌کند و باعث زیاد شدن سرعت فساد سیب‌زمینی می‌شود. سیب‌زمینی بیرون از یخچال سه هفته تازه می‌ماند.


3. نان: اگر نان را ظرف 4 روز مصرف می‌کنید، می‌توانید آن را بیرون از یخچال قرار دهید. البته این برای نان‌هایی است که در طبخ آنها از جوش‌شیرین استفاده نشده است، در غیر این صورت به جای یخچال باید نان را در فریزر بگذارید. نان در فریزر سریع یخ می‌زند و رطوبت و تازگی خود را حفظ می‌کند. نگهداری در یخچال نان را بیات می‌کند.

4. پیاز: پیاز را هم درست مثل سیب‌زمینی باید در سبد یا در کیسه‌ای نگهداری کنید که امکان گردش هوا پیرامون آن وجود داشته باشد. یخچال پیاز را خراب می‌کند. به علاوه یادتان باشد پیاز را کنار سیب‌زمینی نگذارید. رطوبت و گازهایی که از سیب‌زمینی منتشر می‌شود، می‌تواند باعث پوسیدگی پیاز شود.

5. باتری: خیلی‌ها معتقدند نگهداری از باتری‌ها در یخچال باعث ماندگاری بیشتر آنها می‌شود. این عقیده درستی نیست. بهترین جا برای نگهداری باتری‌ها دمای اتاق است. گرما یا سرمای بیش ‌از حد می‌تواند عملکرد باتری‌ها را کاهش دهد و باعث فاسد شدن سریع‌تر آنها شود.


6.  سیر: سیر را می‌توانید تا دو ماه بدون نگرانی در دمای اتاق نگهداری کنید. هیچ قارچی جرات نمی‌کند در سیر رشد کند! سیر را هم باید مثل پیاز طوری ذخیره کنید که هوا بتواند از اطراف آن عبور کند. البته می‌توانید سیر له شده را در فریزر هم نگهداری کنید و تا مدت‌ها تازه خواهد ماند.

7.  گوجه‌فرنگی: خیلی از ما گوجه‌فرنگی را در یخچال نگهداری می‌کنیم اما می‌توان گوجه‌فرنگی را خارج از کیسه پلاستیکی روی کانتر آشپزخانه هم نگهداری کرد. مخصوصا اگر گوجه‌فرنگی‌ها کال باشند این کار به روند رسیدن آنها کمک خواهد کرد. آنها را می‌توانید در پاکت کاغذی هم نگهداری کنید.


8.  عسل: عسل هم از موادی است که نگهداری خارج از یخچال برایش مناسب‌تر است. عسل در محیط بیرون و دمای محیط خراب نمی‌شود به شرطی که در شیشه آن را همیشه بسته نگه دارید و چیزی داخلش نریزد. به هیچ‌عنوان قاشق کثیف را داخل آن نزنید چون مواد دیگر مثل خامه، زود فاسد می‌شوند.

9.  قهوه: قهوه در یخچال نم می‌کشد. در واقع رطوبت مواد غذایی یخچال ممکن است به قهوه منتقل شود. بهترین جا برای نگهداری قهوه دمای اتاق است. قهوه را در قوطی‌های دربسته نگهدارید. اگر فضایی که داريد مرطوب است، می‌توانید یک کیسه پلاستیکی روی در قهوه بگذارید و بعد در را ببندید تا کاملا وکیوم شود.


10.  خشکبار: خشکبار هم درست مثل قهوه در یخچال نم می‌کشند. بهترین راه برای نگهداری خشکبار گذاشتن آنها در کیسه پلاستیکی دربسته است. آنها را در پلاستیک بریزید، هوای پلاستیک را خالی کنید و در کمد بگذارید. با این کار می‌توانید آجیل‌ها را تا 6 ماه کاملا تازه نگهدارید.


11. حبوبات: حبوبات ممکن است در یخچال بوی بدی به خود بگیرند. خیلی از کدبانوها حبوبات را می‌خیسانند یا نیم‌پز می‌کنند و در فریزر می‌گذارند. اما اگر می‌خواهید حبوبات را خشک نگه‌ دارید، آنها را در دمای اتاق قرار دهید. بهتر است آنها را در پلاستیک یا ظروف دربسته نگهداری کنید.

منبع: مجله سيب سبز

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: چیزیخچال
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 19:10 ] [ Admin ]

يافته هاي جديد دانشمندان نشان مي دهد، استفاده از قرص هاي اسفناج ، قرص كرفس و قرص هايي كه فقط مخصوص يك نوع سبزي است تأثير بسزايي در كاهش وزن دارند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قرص هاي كرفس اگر از روي اصول مصرف شوند تأثير فوق العاده اي در لاغري ايفا مي كنند. 

بررسي هاي دانشمندان نشان مي دهد، اين قرص ها هيچگونه عوارض و ضرري به وجود نمي آورند، اما اگر بيش از حد مصرف شوند باعث تنگي عروق و ايجاد اختلال در سيستم تنفسي مي شوند. 

گفتني است، مصرف اين قرص ها همراه با ورزش هاي منظم روزانه باعث از بين رفتن تجمع چربي ها مي شوند و كمك بسيار زيادي به كاهش وزن مي كند. 

اين قرص ها باعث كاهش حجم چربي ها شده و خاصيت ضد ميكروبي بودن آن از سرماخوردگي ها و بروز بسياري از بيماري ها پيشگيري مي كند.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: قرصشگفت انگیزویژهلاغریکرفساسفناج
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 19:1 ] [ Admin ]

اختلال وسواسی یک نوع اختلال اضطرابی ناتوان کننده است. در این اختلال مدام افکار مزاحم و ناخواسته ای شکل می گیرند که فرد نمی تواند از دست آنها خلاص شود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
علت ایجاد وسواس چیست؟
علت دقیق ایجاد وسواس مشخص نشده است ولی علل مختلفی از جمله علل مربوط به مغز، عوامل ژنتیکی و محیطی بر آن تاثیر دارند. تصویر برداری از مغز در بیماران نشان می دهد که فعالیت مغز این افراد الگوی متفاوتی دارد و فعالیت قسمت خاصی از مغز در آنها غیر طبیعی است. این یافته ها و نیز به هم خوردن تعادل واسطه های شیمیایی خاصی مانند سروتونین ممکن است با بیماری در ارتباط باشد.
 
علائم اختلال وسواسی چیست؟
وسواس یک بیماری مزمن و طولانی مدت است. ممکن است علائم زمانی افزایش و زمانی کاهش یابند. درمان، علائم بیماری را تخفیف می دهد ولی ممکن است برخی از علائم مدتی پس از شروع درمان نیز باقی بمانند. اضطراب شایع ترین علامت این بیماری است. مثلاً ممکن است فرد احساس کند که اگر یک کار خاص را انجام ندهد اتفاق وحشتناکی رخ می دهد. یا ممکن است مکرراً اجاق گاز ، شیر آب، بخاری، قفل در و ... را چک کند و اگر این کار را نکند احساس اضطراب شدید، پریشانی و بی کفایتی به فرد دست می دهد. وسواس چک کردن یکی دیگر از انواع وسواس است.
 
 نشانه های اختلال وسواسی شامل :
١- وسواس :
افکار نا بجا، تکرار شونده، ناخواسته و اجبار کننده ای است که افکار طبیعی فرد را مختل می کند و موجب اضطراب یا هراس می شود. این افکار می توانند فجیع و بیرحمانه، جنسی و یا به صورت ترس از بیماری باشد. و یا مانند ترس زیاد از صدمه دیدن خود یا افراد مورد علاقه ، نیاز شدید به این که باید همه ی کارها کاملاً دقیق و صحیح انجام شوند ، هراس از آلودگی و کثیفی اشیا و...
 
٢- اضطرار و اجبار :
رفتارها یا کارهای عمدی است که برای کنترل افکار وسواسی مکرراً انجام می شوند. فرد به این روش تلاش می کند تا از دست افکار آزار دهنده خود خلاص شود. مانند شستن مکرر یا چک کردن مداوم کاری که انجام شده ، شمردن مکرر یک عمل مانند شمردن مکرر دفعات شستشو ، تکرار کردن کارها مثلاً چیدن مکرر اشیا برای این که منظم شوند ، جمع آوری و انباشتن اشیا خاص و... 
افراد مبتلا در آگاهی از بیماری خود متفاوتند. ممکن است گاهی متوجه باشند که افکارشان صحیح نیست و گاهی عمیقاً به آن معتقد باشند.
 
 چگونه اختلال وسواسی تشخیص داده می شود؟
تشخیص اختلال وسواسی با توجه به علائم آن، تاریخچه بیماری و معاینه توسط پزشک صورت می گیرد. وسواس یا اجبار به انجام کار خاص وقت گیر بوده و معمولاً بیش از یک ساعت در روز طول می کشد. همچنین به میزان زیادی روال عادی زندگی روزمره، کار، روابط اجتماعی یا تحصیل فرد را مختل می کند.
 
اختلال وسواسی چگونه درمان می شود؟
درمان اختلال وسواسی از طریق مشاوره، روان درمانی و همچنین به وسیله داروها صورت می گیرد. داروهای ضد افسردگی خاصی هستند که بر واسطه های شیمیایی مغز مانند سروتونین اثر می کنند. برای تاثیر این داروها بر افکار و رفتارها ممکن است به چند هفته زمان نیاز باشد. روان درمانی نیز از طریق روش رفتار شناختی انجام می شود. با مواجهه تدریجی با عامل هراس و خودداری از انجام کارهای خاص به مرور از اضطراب و هراس فرد کاسته می شود. مثلاً اگر وسواس شستشو دارید مکرراً شیئی را که تصور می کنید آلوده است لمس کنید و پس از آن دستهای خود را نشویید. اگر این کار را تکرار کنید به تدریج از هراس و اضطراب شما کاسته خواهد شد. این کار در مورد افکار نا بجا نیز موثر است. بهترین روش ،استفاده همزمان از دارو و روان درمانی است.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: وسواس
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:56 ] [ Admin ]

پزشکان به افراد سیگاری توصیه اکید دارند که از مصرف سیگار خودداری کرده و هرچه زودتر آن را ترک کنند تا اثرات فوق‌العاده مثبتی را در بدن خود مشاهده نمایند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

براساس جدید‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته بر روی افرادی که استعامل سیگار را ترک کرده‌اند نتایج مثبت زیر بدست آ‌مده است از جمله این افراد دیگر کمتر مبتلا به سردرد و افسردگی می‌شدند زیرا اثر نیکوتین از بدن آنها از بین می‌رود. 

گفتنی است؛ این افراد پس از ترک سیگار کمتر در معرض ابتلا به عفونت‌های دهان و دندان قرار می‌گیرند و درصد ابتلا به سرطان زبان در آنها کاهش می‌یابد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ دهان‌‌ها نیز رنگ طبیعی خود را تا حد زیادی به دست می‌آورد و جرم‌های دندان کمتر می‌شوند پوست این افراد رنگ طبیعی خود را به دست می‌آورد و دیگر زرد و کدر نخواهد بود، همین‌طور چروک شدن پوست نیز رشد کندتری پیدا می‌‌کند. 

قطع مصرف سیگار باعث کاهش سرعت ریزش مو با الگوی مردانه می‌شود و حتی باعث رشد مو در نواحی از سر که دچار طاسی شده‌ نیز می‌گردد. 

قطع مصرف سیگار باعث افزایش قدرت باروری بویژه در بانوان می‌شود. 

همین‌طور افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند به دلیل بازگشت توانایی پرزهای چشایی موجود در زبان‌شان قدرت چشیدن و لذت بردن از طعم‌های مختلف غذاها را پیدا می‌‌کنند. 

در نهایت قطع سیگار باعث صرفه‌جویی اقتصادی برای فرد می‌شود. 
 
 
منبع:یاشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: زباندندانتشکر
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:51 ] [ Admin ]

محققان در جديدترين مطالعات خود نشان دادند، امگا 3 منبع غني از ويتامين هاي مورد نياز براي عملكرد بهتر مغز دانش آموزان و دانشجويان است.بررسي ها نشان مي دهد دانش آموزان و دانشجويان اگر مي خواهند قدرت ياديگري را درونشان افزايش دهند و راحت تر مطالب علمي را ياد بگيرند بايد حتما امگا 3 را در رژيم غذايي خود جاي دهند. 

گفتني است، اين مطالعه نشان مي دهد كه امگا 3 خطر سكته را بسيار كاهش مي دهد و خواص فوق العاده اي براي مغز دارد و بسيار براي مغز حائز اهميت است.

همچنين مطالعات دانشمندان نشان مي دهد ماهي سرشار از امگا 3 است و در هفته يك الي دو بار حتماً بايد در رژيم غذايي دانش آموزان باشد. 

امگا 3 نورون هاي مغزي را فعال کرده و جريان خون را در مغز زياد مي كند، امگا 3 تأثير مثبت بر عملكرد مغز و سيستم عصبي دارد و از افسردگي نيز جلوگيري مي كند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:49 ] [ Admin ]

دكتر مسعود شلكتوكي ،متخصص بيماري‌هاي داخلي  گفت: هرگز آنتي‌ بيوتيك‌ها را خود سرانه مصرف نكنيد چون بيمار بايد بداند آنتي‌ بيوتيك را با چه هدفي، چه مقداري و چه زماني مصرف كند.

وي عنوان كرد: بنابراين پزشك بايد تشخيص دهد كه نوع عفونت و نوع آنتي‌بيوتيكي كه بايد مصرف ....

 

برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه کنید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: میکروب مفید
ادامه مطلب
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:40 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهدکودکانی که پیش فعال هستند در دوره جوانی و بزرگسالی رفتارهای ناهنجاری از خود بروز می دهند. عده ای از والدین حتی از پیش فعالی کودکان خود خبر ندارند و شیطنت و آزار و اذیت آن ها را به حساب دوره سنی آن ها می گذارند اما این باور غلطی است و والدین حتما باید کودکان خود را از همان سنین پایین نزد مشاور و یا راهنمای خانوادگی ببرند.
 دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 50000 کودک و نوجوان دریافتند کودکان پیش فعالی که در دوره کودکی درمان نشده اند در بزرگسالی رفتارهای بسیار ناهنجار انجام داده اند و دردسر های بزرگی را نیز برای خانواده های خود به وجود آورده اند.
 گفتنی است میزان خودکشی در میان افرادی که در دوره کودکی خود پیش فعال بوده اند تا 25 درصد نیز بیشتر است از این رو والدین امروزه باید توجه زیادی به رفتارهای فرزندان خود داشته باشند.
آگاهی والدین نسبت به عوارض بیش فعالی می تواند در افزایش تمایل آن ها به مراجعه به روان پزشک و درمان سریع این اختلال بینجامد.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: خودکشیبیش فعالکودکان
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 10:38 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 ... 33 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 2243
بازدید کل : 52684
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .