get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ماه رمضان،ماه میهمانی خدا بر همه شما دوستان مبارک باد.

انشالله روزه هایی که در این ماه پر برکت می گیرید قبول باشد.

ما را هم دعا کنید.


برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیماهرمضان
[ یک شنبه 8 تير 1393 ] [ 22:12 ] [ Admin ]

مطالعات جديد دانشمندان نشان مي دهد افرادي که داراي مدارک علمي بالايي هستند چشمان ضعيف تري دارند.

___________________________________________________________________________________________________________________________________

اگر شما هم از آن دسته از افرادي هستید که تحصیلات را در زندگی تان از همه چیز مهمتر می دانید باید همواره در نظر داشته باشید که تحصیلات زیاد می تواند سلامتی تان را نابود کند.

بررسي ها نشان مي دهند،ميزان بينايي با درس خواندن ارتباط مستقیمی دارد و هر چقدر میزان تحصیلات زیاد شود از میزان ديد و نور شبکيه چشم کاسته می شود.

گفتني است، چشم انسان ارتباط مستقيمي با نورون هاي مغزي دارد و در صورت آسيب ديدن چشم ها مغز و اعصاب نيز درگير مي شوند از اين رو دانشمندان توصيه مي کنند تا افراد هنگام درس خواندن ختما فاصله کامپيوتر و کتاب را تنظيم کنند و آن ها را زياد جلوي چشمان خود قرار ندهند.

نتايج مطالعات نشان مي دهند، سنجش بينايي چشم براي افرادي که مدام در حال درس خواندن مي باشند و سن آن ها بالاي 30 سال است ضروري است و بايد در اولويت معاينات پزشکي قرار گيرد.

 

 

yjc.ir


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیچشمتحصیل
[ یک شنبه 8 تير 1393 ] [ 22:8 ] [ Admin ]

ام اس یکی از بیماری های شایع این روزها شده است که از آن به عنوان مرگ خاموش یاد می کنند.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

علائمی مانند بی حسی، خستگی و در نوع شدید آن  اختلال راه رفتن به طرز محسوسی زندگی بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد.

وب سایت بین المللی بیماری ام اس اخیرا به این بیماران توصیه کرده است غذاهایی انتخاب کنند که اسیدهای چرب اشباع کمی داشته و در عوض سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 باشد.

بررسی ها نشان می دهند، نتایج تحقیقی 2 ساله روی 312 بیمار مبتلا به ام اس نشان داده نشانه های  بیماری افرادی که روزانه حدود 10 گرم روغن ماهی مصرف می کنند به طور محسوسی کاهش پیدا می کند گردو و روغن دانه کتان و روغن کاهی جزء منابع غنی اسید های چرب امگا 3 هستند.

نتایج مطالعات نشان می دهند، روغن ماهی سبب شل شدن عضلات و بهبود در اوضاع بیماران ام اس می شود و قادر است از پیشرفت بیماری در آنها جلوگیری کند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیامگا3امگا 3اماسام اسماهیبیماری
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 15:13 ] [ Admin ]

برخی از مواد غذایی سبب ایجاد مسمومیت می شوند و افراد حین مصرف آن ها باید مراقب باشند و احتیاط کنند.

ريواس : 
اگرچه ساقه آن سرشار از آنتي اکسيدان و کلسيم است اما ريشه و برگ هاي آن حاوي اسيداکساليک است که حتي مصرف کم آن حالت تهوع، استفراغ و ضعف ايجاد مي کند. مصرف آن به کبد و کليه آسيب مي رساند. بنابراين ريشه و برگ هاي آن را مصرف نکنيد و ساقه آن را کاملا بپزيد.

سيب زميني : همه انواع سيب زميني مسموم کننده نيست اما وقتي سيب زميني خام بيش از حد در معرض نور قرار مي گيرد، ماده شيميايي سمي به نام سولانين توليد مي کند که باعث حالت تهوع مي شود. «سولانين» باعث سبز شدن لايه سطحي سيب زميني مي شود. با کندن جوانه ها و برداشتن قسمت سبز سيب زميني، مصرف آن اشکالي ندارد. سيب زميني ها را در يک مکان خنک نگه داريد.

دانه بعضي از ميوه ها : برخي دانه ها و تخم ها از جمله سيب درختي، گلابي، انبه، زردآلو، شليل و گيلاس حاوي ماده شيميايي و سمي به نام آميگدالين است که به ماده سمي ديگري به نام هيدروژن سيانيد تبديل مي شود. مقدار زياد اين سم مي تواند ناراحتي هاي متعددي از جمله سردرد، صرع، حالت تهوع، استفراغ، افزايش ضربان قلب و فشارخون ايجاد کند. البته در صورت نجويدن و باز نشدن هسته خطر مسموميت ايجاد نمي کند و دفع مي شود. در صورت مصرف يک يا ۲عدد جاي نگراني وجود ندارد.

قارچ هاي وحشي : اگرچه قارچ هايي که در سوپرها عرضه مي شود کاملا بي ضرر است اما آن نوعي که به صورت وحشي در محيط زيست رشد مي کند،ممکن است سمي باشد. هزاران نوع مختلف از اين قارچ ها وجود دارد و به سختي مي توان قارچ هاي مضر را تشخيص داد. اين قارچ هاي سمي، باعث اسهال و استفراغ مي شود.

لوبياقرمز : لوبياي خام حاوي سمي به نام لکتين است که باعث ناراحتي معده ومسموميت مي شود. بنابراين قبل از پخت، لوبيا را به مدت ۵ساعت در آب خيس کنيد و آب را دور بريزيد. سپس به مدت ۱۰دقيقه بجوشانيد و آب آن را نيز دور بريزيد.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیاراد
[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 11:14 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد با تغییرات ژنتیکی در میوه ها می توان مقدار آن ها را بزرگ کرد و میزان ویتامین های آن ها را افزایش داد.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

سالانه 700،000 کودک در سراسر جهان  به علت  کمبود ویتامین A می میرند. بسیاری از این کودکان در کشورهای شرق آفریقا مانند اوگاندا زندگی می کنند و دانشمندان با ساخت نوعی موزهای رنگی زرد رنگ که گوشت آنها نارنجی رنگ است توانستند میزان ویتامینA را در برخی از میوه ها افزایش دهند.

از آنجا که موز در حال حاضر بخش مهمی از رژیم غذایی در بسیاری از کشورهای آفریقایی شرق به حساب می آید بنابراین بهبود در موز  می تواند  تاثیر گذار بر سلامت مردم باشد.

گفتنی است،دانشمندان با تزریق مایعاتی به درون درختچه های این میوه ها و با تغییر ژن آن ها توانستند میوه هایی در سایز و ابعاد مختلفی به وجود آورند که میزان ویتامین های آن ها بالاتر از میوه های عادی و معمولی است.

این دانشگاه انتظار دارد که دولت اوگاندا با تصویب قانون اجازه  دهد با تجاری سازی محصولات اصلاح شده ژنتیکی در ظرف شش سالآینده بتوانند میزان ویتامین های میوه ها را افزایش دهند.

 

 









موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیاراد
[ پنج شنبه 29 خرداد 1393 ] [ 11:53 ] [ Admin ]

شايد از اين عنوان تعجب کنيد و با خودتان بگوييد که مگر مي شود يک بازی پر انرژی هوش کودک را کم کند؟ بله امکان دارد و مطالعات جدید نشان می دهند بازی هایی که مغز و جمجمه در آن در کمین خطر هستند موجب کم هوشی کودکانتان می شود.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند کودکان هنگام بازی فوتبال باید از فشار بیش از اندازه به سر خود یا زدن ضربات زیاد به توپ جلوگیری کنند، زیرا در صورتی که مستعد ناهنجاری‌های عروقی در سیستم‌ مغزی خود باشند دچار عوارض وخیمی خواهند شد.

بررسی ها نشان می دهندففوتبال از بازی های پرخطر برای کودکان سنین پایین است زیرا جمجمه و مغز آن ها به هنگام برخورد با ضربات توپ منجر به آسیب های شدیدی می شود که به نوبه خود سهم زیادی در کاهش هوش کودکان دارد.

گفتنی است، بوالدین باید در نظر داشته باشند کودکانشان از توپ‌ها و وسایل استاندارد در هنگام ورزش استفاده کنند و از تکرار بیش از حد یک حرکت و فشار بیش از اندازه به سر در اثر تکرار یک ضربه خاص جلوگیری کنند تا از آسیب دیدگی‌ آنها مخصوصا از ناحیه حساسی مانند سر جلوگیری شود.

رشته های ورزشی زیادی وجود دارد که کودکان دائما باید با توپ های سنگین ارتباط داشته باشند که والدین قبل از ثبت نام کودکانشان حتما باید سیتم مغزی او را تحت ببرسی قرار دهند و در صورت داشتن هرگونه مشکلی از ثبت نام او در چنین کلاس هایی خودداری کنند.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادفوتبالکلاستابستانی
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393 ] [ 21:18 ] [ Admin ]

براساس تحقیقات انجام شده مردان در مقایسه با زنان به اثرات کافئین حساس ترند و بدنشان بیشتر به آن واکنش نشان می دهد.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

اگرچه مقدار متوسط کافئین ضرر خاصی ندارد اما مصرف بیش از حد آن تأثیرات ناخوشایندی برای زنان به همراه دارد و موجب نرمی استخوان ها و ضعف و لرزش اندام های بدن می شود.

بررسی ها نشان می دهند کافئین موجب می شود خون بیشتری در بدن مردان به گردش دربیاید و میزان رشد موها چندین برابر شود این در حالی است که کافئین موجود در قهوه و نوشیدنی ها موجب تداخل در هورمون های زنان می شود و اثرات نامطلوبی را به همراه دارد.

گفتنی است،دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی زنان و مردان دریافتند مغز مردان هنگام نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار تا حد زیادی آرام می شود در حالیکه میزان خشونت ها و حالت های عصبی در زنان افزایش می یابد.

نتایج مطالعات نشان می دهند،میزان نوشیدن مواد کافئین دار نباید بیشتر از 8 لیوان در روز باشد زیرا موجب به وجود آمدن مشکلاتی از جمله تپش قلب،خستگی طولانی مدت،بی خوابی و حمله های میگرنی خواهد شد.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادCaffeineکافئیناعصاب
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393 ] [ 20:16 ] [ Admin ]

مطالعات جدید نشان می‌دهد گیلاس و زردآلو از میوه‌های پرطرفدار تابستانی محسوب می‌شوند که مصرف زیاد آنها باعث بالا بردن ناگهانی قند خون می‌شود.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

تحقیقات جدید نشان می‌دهند مصرف 6 عدد گیلاس در روز باعث می‌شود پوست سلامت و شادابی خود را حفظ کند اما مصرف زیاد آن به ویژه برای دیابتی‌ها و سالمندان موجب حال تهوع، دل پیچه خواهد شد. 
 
گفتنی است، مصرف گیلاس و زردآلو برای کودکان بسیار باید کم باشد زیرا برای هضم و دفع آنها افراد نیازمند سیستم گوارشی بسیار قوی هستند و از آنجاییکه کودکان سیستم گوارشی ضعیفی دارند نمی‌توانند به راحتی آنها را هضم کند. 
 
همچنین مطالعات جدید نشان می‌دهند، مصرف روزانه تعداد مشخصی از این میوه‌ها در کودکان و بزرگسالان هیچگونه مشکلی ایجاد نمی‌کند اما زیاده‌روی در مصرف آنها موجب کم آبی بدن و دفع مواد مغذی از درون بدن می‌شود. 
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، دیابتی‌ها و افرادی که سابقه مشکلات گوارشی دارند باید از حداقل این میوه‌ها در طول روز استفاده کنند.
 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادfruitcherryApricothospitalبیمارستانخونقندقند خونزردآلوزرد آلوگیلاس
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393 ] [ 20:4 ] [ Admin ]
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393 ] [ 11:20 ] [ Admin ]

مطالعات جدید نشان می دهد ورزشکاران می توانند برای تسکین و آرامش عضلات خود آب هندوانه بنوشند.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

دکتر علی رادمرد متخصص طب ورزشی و داخلی گفت: آب هندوانه با خواص آنتی اکسیدانی بالا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و حجم پروتئین در ماهیچه ها را افزایش می دهد 

که مصرف آن برای بهبود عملکرد ورزشکاران بسیار مفید است. 

 
وی افزود: همچنین این نوشیدنی مفید،درد عضلات پس از انجام حرکات ورزشی سنگین در باشگاه را کاهش و انر‍ژی می دهد. 
 
 این متخصص طب ورزشی اظهار داشت: ترکیبات طبیعی موجود در آب هندوانه سریع تجزیه می شوند و در نتیجه باید آن را تازه میل کرد.

 

 

 

yjc


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیهورزشی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادآبهندوانهآب هندوانهورزشکارورزشکارانآنتیاکسیدانآنتی اکسیدانسیستمایمنیسیستم ایمنیعضلات
[ سه شنبه 27 خرداد 1393 ] [ 12:16 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 33 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 323
بازدید کل : 50340
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .