get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اگر چه پختن غذا برخی مواد سمی را کاهش می دهد اما در صورتی که از روش های نادرست طبخ استفاده کنیم مواد سمی زیادی ایجاد می شود.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

روغن های متفاوت دارای نقطه دود تفاوتی نیز هستند نقطه دود که بوی تندی دارد روغن شروع به تجزیه خون نی کند و گلیسرول اسیدهای چرب موجود در روغن به آکرولیئن تبدیل می شود. 
 
بررسی ها نشان می دهند، روغن زیتون به دلیل اینکه نقطه دود نسبتا پایینی دارد برای سرخ کردن مناسب نیست و از روغن کنجد نیز بهتر است برای پخت های سطحی، انواع سالاد و... استفاده کنیم. 
 
در هنگام سرخ کردن مواد غذایی در داخل روغن نمک اضافه کنیم چرا که موجب کاهش نقطه دود روغن شده و سبب ایجاد مواد سمی و سرطان زا می شود. 
 
 نتایج مطالعات نشان می دهند، هنگامی که نمک به غذای هنگام سرخ کردن اضافه می کنیم نقطه و دود آن بسیار بالا می برد و در حین آشپزی باعث سوخته شدن چشم ها می شود و از این درجه حرارت مطلوب سرخ کردن مواد غذایی 170 تا190 درجه سانتی گراد است و بهتر است نقطه دود روغنی که مصرف می کنیم حدود 20 دقیقه بالاتر از درجه مطلوب سرخ کردن باشد. 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادروغنسرخکردنیسرخ کردنینمکسم
[ سه شنبه 27 خرداد 1393 ] [ 10:46 ] [ Admin ]

اگر این تابستان قصد رفتن به استخر‌های عمومی را دارید و در عین حال نگران بیماری‌های قابل انتقال از آب هستید، حتما این مقاله را بخوانید تا را راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری‌ها آشنا شوید.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

انواع مختلفی از بیماری‌های عفونی مانند "شیگلا وای کولای" از جمله عفونت‌هی میکروبی است که می‌تواند وارد آب شده، شخص را درگیر کند. از طرف دیگر هم اگر شخصی مبتلا به حصبه باشد تا مدت‌ها پس از بهبود می‌تواند این میکروب را از طریق آب استخر به دیگران انتقال دهد، یعنی اگر این میکروب به مقدار کافی از طریق بلعیدن آب وارد بدن شود، می‌تواند شخص را درگیر سازد و این بیماری یکی از شایع ترین بیماری‌های تابستانی است و با مواد ضد عفونی کننده نیز از بین نمی‌رود. 
 
عفونت‌های ویروسی مانند هپاتیت و یا HIV از طریق شنا کردن در آب منتقل نمی‌شود و ثابت شده است این ویروس‌ها در برابر مواد ضد عفونی کننده و اشعه آفتاب بسیار حساس هستند و سریع از بین می‌روند و انتقال آن‌ها از طریق دفع صورت می‌گیرد، بنابراین اگر فرد مبتلا این موارد را رعایت نکند، می‌تواند آن را وارد آب کند و ممکن است شخص با بلعیدن آب یا از طریق جذب مخاط بینی و چشم را وارد بدن خود کند. 

 

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: دفعHIVAradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادشنااستخرحصبهایدزهپاتیت
[ سه شنبه 27 خرداد 1393 ] [ 10:36 ] [ Admin ]

از آنجا که روغن های گیاهی نسبت به روغن های جامد برتری دارند از نظر سلامت هم برای افراد مناسب تر هستند و توصیه تغذیه ای این است که تمام روغن های مایع گیاهی در الگوی مصرف خانواده باشند.

______________________________________________________________________________________________________________________________________-

وقتی خانواده ای برای یک یا چند هفته از روغن کانولا استفاده می کند، باید دفعه بعد از روغن سویا، ،روغن آفتابگردان یا روغن ذرت استفاده کند و در واقع در انتخاب روغن های مایع گیاهی مصرفی خود چرخش ایجاد کنند.

بعضی از روغن های مایع مثل آفتابگردان ، روغن بذر کتان و روغن کانولا اسید چرب غالب شان اسید چرب امگا3 است، بعضی روغن ها مثل روغن پنبه دان و روغن ذرت بیشتر امگا6 دارند و بعضی دیگر مانند روغن زیتون اسید چرب غالبش اسید چرب امگا9 است و همه این اسیدهای چرب ربای بدن ضروری هستند.

بنابراین باید همه گروه های اسید چرب امگا3،امگا6 و امگا9 در برنامه غذایی افراد گمجانده شوند.بر اساس دانش روز در حال حاضر مناسب ترین و سالم ترین روغن برای مصرف خوراکی روغن زیتون است که حاوی مقادیر زیادی از اسید چرب امگا9 است که برای سلامت بسیار مفید است.

یک فرد سالم می تواند از تمام روغن های گیاهی به صورت متعادل استفاده کند و هیچ منعی در مصرفشان برای افراد سالم وجود ندارد مگر برای افرادی که دچار بیماری های قلبی عروقی و چربی خون هستند.

 

 

yjc


برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادoilروغنچربی
[ دو شنبه 26 خرداد 1393 ] [ 19:33 ] [ Admin ]

عوامل بسیار زیادی در کم شدن دید چشم اثر می گذارد. اگر میخواهید همیشه چشمانی سالم و زیبا داشه باشید این ۱۰ کاری که در ادامه مطلب از آنها نام برده شده را هرگز انجام ندهید

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادچشمضعیف
ادامه مطلب
[ دو شنبه 26 خرداد 1393 ] [ 19:31 ] [ Admin ]

اگر خودتان و قیافه تان را دوست دارید شب ها قید نوشیدنی های دارای مواد افزودنی، نوشابه و امثال اینها را بزنید و به جای آن ها تا می توانید آب بخورید.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________-


برای بهتر شدن قیافه این روزها به جز انواع و اقسام جراحی ها از کوچک کردن گوش گرفته تا جلو آوردن فک و عقب بردن چانه و از این دست ماجراها،آب را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید.

بررسی ها نشان می دهند، اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون،و کمبود آب به معنای نرسیدن اکسیژن به اعضای بدن به ویژه پوست و مو است.

 مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.زمانی که پوست شما آب دار باشد، شما جوانتر به نظر خواهید رسید. آب کمک می کند که بافت های پوست مجددا ساخته شوند، پوست مرطوب شود و الاستیسیته آن افزایش یابد.

نتایج مطالعات نشان می دهند، آبی که وارد بدن می شود، باعث می شود که مواد سمی و مواد زائد از بدن شسته شود و از بدن خارج گردد. اگر بدن شما دچار کمبود آب شود، پس کلیه ارگان های حیاتی بدن شما خسته خواهند شد و در نهایت شما نیز خسته می شوید و چهره تان جوانی قبل را نخواهد داشت.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادآب
[ دو شنبه 26 خرداد 1393 ] [ 19:28 ] [ Admin ]

حتما می دانید ژن و محیط دو عاملی هستند که نقش زیادی در تربیت فرزندان شما دارند اگر بخواهیم عوامل محیطی مثل مدرسه و مهد کودک را بیشتر از همه تاثیر گذار بدانیم هیچ گزینه ای بهتر و موثر تر از شما والدین در بالا بردن هوش فرزندانتان ندارید.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

قبل از هرچیز باید از دوران رشد طلایی مغز آگاه باشید که این دوران دو سال زندگی فرزندانتان را شامل می شود. اگر بدانید که مغز اسفنجی کودکتان در 2 سال اول زندگی اش با چه  مهارتی 

اطلاعات را به سمت خودش جذب می کند مطمئنا وقت زیادی صرف شکوفا کردن آن می کنید.

مهارت های زبانی تنها یک توانایی منحصر به فرد کودکان در این سن است که اگر این مهارت را در کودکی بپرورانیم کمک زیادی به هوش او کرده ایم. تا می توانید با فرزندتان صحبت کنید و دامنه لغات او را روز به روز بیشتر کنید چون با این کار درست روی نقاط حساس و کلیدی تقویت هوش دست گذاشته اید.

کودکان علاقه مند به ریتم و موزیک های آرامش بخش هستند و اگر بتوانید  حتی لوس ترین و لجباز ترین بچه ها را هم می شود آرام کرد و اگر بتوانید در همین سنین کم این اشتیاق و میل کودکانه را به درستی هدایت کنید موفق شده اید که سلول های خاکستری فرزندتان را به تکاپو و حرکت بیندازید تا از حالتی معمولی به سطحی بالاتر برسند.

 

 

 

yjc


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادمغزدورانطلاییرشدسالbrain
[ دو شنبه 26 خرداد 1393 ] [ 19:12 ] [ Admin ]

مخلوط لیموترش با آلوئه ورا و ماساژ آن با پوست می تواند پوست را از حالت خستگی نجات دهد و برق خاصی در پوست به وجود بیاورد. 
 
بررسی ها نشان می دهند، لیموترش حاوی اسید سیتریک است که می تواند لکه ها و جوش ها را از روی پوست از بین ببرد و مطالعات نشان می دهند که آلوئه ورا و لیموترش می تواند چین و چروک های پوست را پس از مدت کوتاهی از بین ببرد. 
 
گفتنی است، گلاب نیز از دیگر گزینه هایی است  که قبل از مهمانی برای شفاف کردن پوست تان می توانید از آن استفاده کنید، گلاب همچنین به عنوان پاک کننده آرایشی نیز برای پوست های چرب می تواند مورد استفاده قرار گیرد. 
 
نتایج مطالعات نشان می هند، لیموترش را نباید برای  کبودی زیر چشم ها استفاده کرد زیرا موجب نازک شدن و ایجاد حساسیت در این قیمت از پوست می شود. 

 

 

 

yjc


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادلیموترشلیمو ترشآلوئه زراپوستصاف
[ یک شنبه 25 خرداد 1393 ] [ 21:19 ] [ Admin ]

عده زیادی از باغداران برای افزایش مدت ماندگاری توت فرنگی ها به آن سم می زنند و معمولا چنین توت فرنگی هایی باعث به خطر افتادن سلامتی می شوند.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

توت فرنگی از میوه هایی است که برای جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن محصول به ان سم و مواد قارچ کش می زنند و 

سپس روانه بازار می کنند این در حالی است که این سم ها و کود های شیمیایی باعث می شود سلامت مصرف کنندگان آن به خطر بیفتد..

بررسی ها نشان می دهند، از آنجا که سطح توت فرنگیدارای خلل و فرج فراوانی است و پوست یکنواختی ندارد، سموم دفع آفاتی که برای پرورش این میوه به کار برده می ‌شود، به راحتی در آن نفوذ کرده و باقی می ‌ماند و به راحتی نیز از آن خارج نمی ‌شود. از این رو، شستن این میوه با آب خالی نمی‌ تواند سموم را از روی آن پاک کند، لذا باید باغداران و تولید کنندگان این میوه استانداردهایی را همواره مد نظر داشته باشند.

گفتنی است، شاید فکر کنید می ‌توان با استفاده از مواد ضد عفونی‌ کننده در هنگام شست و شوی میوه ها ، تا حدودی از میزان این سموم کاست، اما  مواد شوینده و ضد عفونی‌ کننده برای از بین بردن میکروب‌ها و انگل‌ها مفید هستند و نمی ‌توانند سمومی ‌را که تا حدودی در بافت میوه نفوذ کرده است، از بین ببرند. علاوه بر این، استفاده از این ترکیبات و یا قرار دادن طولانی مدت توت فرنگی ‌ ها در آب به دلیل نداشتن پوست محافظ، می‌ تواند بافت میوه را متلاشی کرده و این ترکیبات شیمیایی نیز به بافت میوه نفوذ کنند،

نتایج مطالعات نشان می دهند، در میان میوه های تابستانی توت فرنگی جزو میوه هایی است که باید در نگهداری و هنگام مصرف آن توجه بسیاری کرد و در شست و شوی آن حتما نکات زیادی را رعایت کرد. 

 

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادتوتفرنگیتوت فرنگیسمخوشمزه
[ یک شنبه 25 خرداد 1393 ] [ 21:5 ] [ Admin ]

استفاده از سرم درمانی گاهی باعث تهدید جان فرد می‌شود و وضعیت فرد را بحرانی و اورژانسی می‌کند و حتی باعث مرگ فرد نیز می‌شود.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

اگر فشار خون فردی بالا باشد، تجویز سرم به خصوص سرم قندی خطرناک خواهد بود، زیرا مایع دریافتی می‌تواند وارد ریه شد، باعث وارد شدن به مغز شود و سکته مغزی را به وجود بیاورد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، الکترولیت‌های موجود در مایعات بدن جزء عناصر شیمیایی هستند که از سدیم، پتاسیم، کلسیم و یون‌های هیدروژن تشکیل شده‌اند و گاهی بدون نیاز به سرم می‌توان فرد را به حالت قبلی خودش باز گرداند. 

 
گفتنی است، در مواقعی که خونریزی،استفراغ و یا سوختگی شدید باشد، فرد نیاز به سرم درمانی پیدا می‌کند، در غیر این صورت در هنگام سوء تغذیه، شکستگی، بی حالی، کسالت و... فرد با تغییر حالت خود و مصرف مواد قندی و شیرین می‌تواند از نیاز به سرم درمانی منع شود. 
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، دانشمندان در تلاش‌اند تا با شیوه‌های نوین سرم درمانی را از حالت تزریقی خارج کنند و به صورت قرص و یا شربت برای بیماران تجویز کنند. 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادسرمموکلسیمپتاسیمسدیمیونهیدروژناستفراغسوختگیخونریزیمرگخودسرانهبی رویه
[ یک شنبه 25 خرداد 1393 ] [ 13:38 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد مصرف یک لیوان آب ولرم همراه با عسل و لیمو برای حفظ سلامتی بسیار مفید است.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________



برخی معتقدند که مصرف این نوشیدنی جادویی سبب شکسته شدن توده های چربی در بدن می شود و به نوعی این محصول  تصفیه کننده سیستم لنفاوی بدن است. 

 
بررسی ها نشان می دهند، با مصرف این نوشیدنی به صورت ناشتا در جمع می توانید سیستم ایمنی را بهبود بخشید زیرا لیمو حاوی آنزیم هایی است که باعث هضم تمام مواد باقی مانده از روز قبل از درون بدنتان می شود. 
 
گفتنی است، همچنین در مواقعی که احساس خستگی و کسالت می کنید از این محصول استفاده کنید زیرا حاوی مواد انرژی دهنده بدون کالری است. 
 
نتایج مطالعات نشان می دهند، موجود در این محصول سیری در شما ایجاد می کند و مخلوط عسل با آب در کاهش وزن بسیار موثر است. 
 
آب لیمو خون را تصفیه می کند و قدرت پاکسازی پوست را نیز افزایش می دهد و در تقویت کلاژن نیز موثر است. 

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادلیموآبولرمآب ولرمعسلسلامتیخونتصفیه
[ یک شنبه 25 خرداد 1393 ] [ 13:25 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 33 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 97
بازدید ماه : 326
بازدید کل : 50343
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .