get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری کنکور سراسری و ایام امتحانات دانستن نکات تغذیه ای ضروری کمک می کند تا این روزها را بهتر سپری کنید.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

متخصصان تغذیه توصیه می کنند در ایام امتحانات، به مواد غذایی سرشار از ویتامین b,c,d عنایت ویژه ای شود. سبزیجات ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ، فلفل فرنگی و مرکباتی مانند پرتقال،لیمو

شیرین و ترش، توت فرنگی، و کیوی به علت داشتن ویتامین c در تقویت قدرت فکری و آرامش اعصاب نقش به سزایی دارد و باعث ثبات مغز و بهبود سیستم مغز و اعصاب می شود.

بررسی ها نشان می دهند دانش آموزان در این روزهای پایانی باید با کم کردن ساعات مطاله خود و افزایش ساعات استراحت خود آرامش اعصاب و روح و روان خود را تقویت کنند زیرا این کار باعث ثبات دروس یادگیری شده در مغز می شود.

مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین در این روزها سبب می شود تا دانش آموران راحت تر مطالب یادگیری شده را در ذهن خود مرور کنند از این رو مصرف گوشت و غذاهای فیبری و به ویژه ماهی در اولویت است.

گفتنی است،لبنیات را فراموش نکنید،مخصوصا ماست و مطالعات اخیر نشان می دهند مصرف روزانه یک لیوان شیر برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

کمبود آب بدن، عملکرد مغز را کند می‌کند و مطالعات جدید نشان می دهند برای افزایش کارایی مغزتان با نوشیدن آب می توانید آن را بهبود ببخشید.

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادکنکورمغزشیرسبزیجاتویتامینbcdگوجه فرنگیفلفل دلمهفلفل فرنگیمرکباتپرتقاللیموترشلیمو شیرینتوت فرنگیکیویاعصابروان
[ یک شنبه 25 خرداد 1393 ] [ 13:16 ] [ Admin ]

ازبین بردن جرم دندان بر خلاف تصور بسیاری از افراد به هیچ وجه به مینای دندان صدمه نمی زند و هیچ آسیبی بر روی مینای دندان به وجود نمی آورد

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________


 وقتی فرد مواد غذایی از پای دندان با مسواک زدن مرمت و نخ دندان پاک نشود به مرور  جرم دندان را به وجود می آورد که برای سلامت دندان بسیار مضر است. 
 
بررسی ها نشان می دهند، جرم های دهان برای سلامت دندان بسیار مضر است و منجر به تخریب استخوان نگه دارنده دهان می شود و سبب ایجاد عفونت و آفت های دهانی می شود. 
 
بررسی ها نشان می دهند، جرم های دندانی باعث لق شدن دندان ها و عقیل بافت دهان می شود و دندان پزشکان تاکید می کنند که رعایت بهداشت رهان و درمان هر روز  باید رعایت شود و به آن اهمیت داده شود. 
 
گفتنی است، مراجعه 2 بار در سال برای بررسی وضعیت دندان ها بسیار ضروری است و نباید هیچ گاه رعایت بهداشت  دهان به مرحله ای برسد که احتیاج به جرم گیری پیشرفته داشته باشد. 
 
نتایج  مطالعات نشان می دهند، قسمت عمده جرم های دندانی به بافت لثه نفوذ می کند و باعث تخریب آن می شود و از دید دندان پزشک  مخفی می ماند. 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادجرمدندانلثهبهداشت
[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 22:35 ] [ Admin ]

همه داشتن موهایی پرپشت و درخشنده به عنوان عنصری در زیبایی اهمیت می دهند و اگرچه افراد اغلب نکات بهداشتی را رعایت می کنند همچنان موهایی شکننده و کم پشت دارند.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

با مصرف برخی از مواد غذایی سرشار از ویتامین b,c می توان علاوه بر پرپشت کردن ودرخشان شدن موها شفاف و صاف داشته باشیم کمبود ویتامین B یکی از عمده ترین وسایلی است که موجب نازک شدن تارهای مو و کم پشتی موها می شود و مصرف سویا،‌موز، حبوبات، تخم مرغ منبع خوبی برای این ویتامین هستند و حتی ماساژ مو با این خوراکی ها سبب افزایش حجم موها می شود. 

 
بررسی ها نشان می دهند مصرف اندازه این ویتامین از شکسته شدن و خورد شدن موها جلوگیری می کند و ید موجود در این مواد غذایی  باعث رشد و درخشان شدن موها می شود. 
 
نتایج مطالعات نشان می دهند برای افزایش حجم موهایتان کافی است در حمام به کمک تخم مرغ و ماساژ 1 دقیقه ای آن با پوست سر و سپس شست و شو با آب سرد از فواید آن بهره مند شوید و در هفته تنها مجاز به 1 بار استفاده از  تخم مرغ طبیعی در حمام هستند زیرا مصرف زیادی آن باعث خشک و شکننده شدن موها می شود. 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادمورژیمپرپشت
[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 22:1 ] [ Admin ]

در این مطلب می توانید با انواع نان ها خواص و مضرات و بسیاری از سوالاتی را که گه گاه ذهن را مشغول می کند،آشنا می شوید.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

نان های فانتزی که انواع و اقسام نان های حجیمی است که در نانوایی هی فانتزی تهیه می شوند و آردی که در تهیه آن ها استفاده می شود، هیچ تفاوتی با نان های مسطح (لواش،تافتون،بربری) ندارد. 

اگر قرار باشد بین نان قهوه ای (سبوس دار)و نان سفید(بدون سبوس)یکر را انتخاب کنید،ترجیح با نان های قهوه ای است البته باید حواس تان باشد که هر نان قهوه ای نان سبوس دار نیست. 

از بین نان های حجیم نهایتا نان های ساندویچی و نان بورکی فرانسوی جای زیادی بین خانواده ها پیدا کرده و باقی نان های فانتزی و سرد شاید بیشتر در شهر های بزرگ و میان خانواده های شاغل مرسوم شده باشد. از آنجا که هردوی این نان ها،سنتی و فانتزی را می توان با آرد سبوس دار تهیه کرد و با توجه به توضیحاتی که داده شد،نان مسطح و نان حجیم هیچ برتری از نظر تغذیه ای نسبت به یکدیگر ندارند.

آرد سبوس دار دارای ماده ای است بنام فی تین كه مواد معدنی مثل آهن، منیزیم و یا كلسیم را جذب كرده و مانع استفاده بدن از آنها می شود.اگر برای تهیه سریع نان از خمیر مایه و جوش شیرین استفاده شود، تجزیه فی تین انجام نمی شود، در نتیجه مانع جذب آهن، منیزیوم و كلسیم می شود. به همین دلیل گفته می شود استفاده از جوش شیرین در تهیه نان در نانوایی ها، باعث كمبود آهن در بدن به خصوص در مردان میشود.

 

باشگاه خبرنگاران

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادنانسبوسبازارخواصلواشتافتونبربری
[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 21:17 ] [ Admin ]

در این ترفند نحوه‌ی فعال‌سازی این قابلیت را به شما آموزش می‌دهيم.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________


اگر بخواهيد رايانه خود را در اختيار فرد ديگري قرار دهيد قطعا مايل نيستيد تا به رمزهای عبور ذخیره شده، وب‌سایت‌هايي كه بازديد كرده ايد و سایر موارد خصوصی مرتبط با شما دسترسی داشته باشد.
 
شايد اولين راه حلي كه براي جلوگيري از اين كار به ذهنتان برسد استفاده از یک مرورگر دیگر و یا قابلیت حالت محرمانه در مرورگر باشد.
 
گوگل کروم  پيشنهاد بهتري براي شما دارد و آن استفاده از حالت مهمان یا همان Guest است كه گوگل این قابلیت را برای مرورگر خود در نظر گرفته است ولی به طور پیش‌فرض در دسترس قرار ندارد.
 در این ترفند نحوه‌ی فعال‌سازی این قابلیت را  به شما آموزش مي دهيم.
 
براي اين كار به شيوه ي زير عمل كنيد:
در نوار آدرس مرورگر عبارت chrome://flags/#enable-new-profile-management را وارد کرده و كليد Enter را بزنید.
حالا بر روی Enable که زیر عبارت زرد رنگ قرار گرفته است کلیک کنید.
در پایین صفحه Relaunch Now را بزنید.
پس از باز شدن مجدد مرورگر خواهيد ديد که آیکونی به سمت چپ بالای مرورگر اضافه شده است.
 
كافيست  بر روی این آیکون كليك كنيد و گزینه‌ی Browse as guest را فعال كنيد. 
حالت مهمان براي شما فعال شد.
شما مي توانيد سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح نماييد.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: ترفندگوگلکرومآرادنوروزیحالتمیهمان
[ سه شنبه 20 خرداد 1393 ] [ 8:48 ] [ Admin ]

پژوهش دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد روزه گرفتن برای دو روز و بیشتر می‌تواند به ارتقای سیستم ایمنی کمک کند، بویژه اگر بدن در اثر پیری یا درمان سرطان آسیب دیده باشد.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

برای خواندن بقیه جستار به ادامه رجوع کنید!


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: آرادنوروزیروزهماهرمضانآبغذاارتقاسیستمیسیستمایمنیبدنگرفتن
ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 خرداد 1393 ] [ 14:6 ] [ Admin ]

گروهی از دهانشویه ها ضد عفونی کننده هستند.این دهانشویه ها اگر طولانی مدت استفاده شوند فلور میکروبی دهان را به هم می ریزند.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

دهانشویه ها با از بین بردن باکتری های مفید باعث می شوند بعضی از میکروب ها بیشتر رشد کنند.بنابراین فرد با مصرف طولانی مدت آن ها ممکن است دچار قارچ داخل دهان شود.

بررسی ها نشان می دهند، دهانشویه ها باعث خشکی دهان می شوند و وقتی دهان خشک شود زمینه ای برای ایجاد بوی بد دهان فراهم می شود.علاوه بر این بعد از غذا خوردن همیشه مقداری از مواد غذایی روی سطح مینای دندان باقی می ماند؛در این صورت وقتی از دهانشویه درمانی استفاده می کنیم،ممکن است با مواد غذایی وامنش نشان دهد و با ایجاد محیطی اسیدی به مینای دندان آسیب بزند.

همچنین مطالعات نشان می دهند، اگر دهانشویه بیش از حد و در طولانی مدت استفاده شودباعث تغییر رنگ دندان ها می شود.این مشکل بیشتر در مورد مصرف طولانی مدت دهانشویه درمانی(بیش از یک هفته)مطرح است اما دهانشویه های معمولی(15 روز)به صورت مداوم استفاده شوند باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند.

افراد بدون صرف هزینه های زیادی می توانند دهانشویه خانگی و طبیعی درست کنند برای این کار کافی است مقدار کمی نمک را داخل اب حل کنید.این محلول باید آنقدر رقیق باشد که نمک آن حس نشود.اگر مقداری نعنا هم به آن اضافه کنید می توانید از خاصیت خوشبو کنندگی بهره مند شوید.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: آرادنوروزیدهانشویهدندان
[ شنبه 17 خرداد 1393 ] [ 12:47 ] [ Admin ]

تحقیقات نشان داده مصرف ویتامین های B,C و ویتامین k در کاهش علائم حساسیت نقش موثری دارد.

 _________________________________________________________________________________________________________________________________________________
نصیر دهقان پژوهشگر و پزشک طب سنتی گفت: آلرژی‌ها یا حساسیت های فصلی، یکی از شایع ترین انواع آن ها است که بسیاری از افراد در فصل بهار و پاییز مبتلا می‌سازد. بررسی الگوی تغذیه ای افراد و الگوی زندگی، میزان خواب و بیداری و استرس های روزانه فرد در درمان حساسیت فصلی باید مورد توجه قرار بگیرند.   
 
وی گفت: آلرژی‌ها معمولاً در دوران کودکی شروع می‌شوند، البته ممکن است در هر سن دیگری نیز آغاز شوند. میزان حساسیت‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابند، ولی ممکن است بعدها مجدداً عود کنند.  
 
وی افزود: افرادی که به حساسیت فصلی دچار شده اند و یا سابقه ابتلا به آن را دارند، بهتر است از سیگار، انواع ادویه‌ها، غذاهای تند و بودار، خوراکی‌های فرآوری‌شده و غذاهای سرخ‌کردنی دوری کنند.   
  
نتیجه مطالعات نشان می دهد مصرف ویتامین های B، C و K  می تواند در کاهش علائم حساسیتی موثر باشد؛ هم چنین استفاده از گیاهانی مانند بادرنجبویه، زردچوبه، شاه تره و دارچین نیز در کاهش علائم موثر هستند.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: آرادنوروزیآلرژیفصلیدارچینزردچوبهبادرنجبویهشاهتره
[ شنبه 17 خرداد 1393 ] [ 9:10 ] [ Admin ]

اگر شما با کامپيوتر کار ميکنيد يا کار اداري فراواني داريد که موجب ميشود ساعات زيادي را پشت ميز کارتان بگذرانيد، احتمال اينکه در پايان روز در ناحيه پشت و گردن احساس گرفتگي يا درد داشته باشيد زياد خواهد بود و پیچ و مهره های کمرتان با خطرات زیادی روبرو خواهند شد.

 _________________________________________________________________________________________________________________________________________________

در واقع نشستن در مقابل کامپيوتر تبديل به شيوه اي از زندگي امروز شده است. فن آوري کامپيوتر در عين اينکه بازدهي و توانايي ادارات را تا حد فراواني تشديد کرده است، کار با آن نيز عوارضي در گردن، پشت و شانه هاي کاربران ايجاد کرده است.

بررسی ها نشان می دهند،مردم به سادگي وقت بسياري را به حالت نشسته ميگذرانند. شيوه نشستن آنها، همراه با حرکات مکانيکي و تکرار شونده و اينکه مدت طولاني در يک حالت قرار گرفته اند، دردهاي مختلفي در بدن آنها ايجاد ميکند که در صورت تغيير رويه ندادن به شکل مزمن درخواهد آمد.

گفتنی است، مفصل شانه یک مفصل کاربردی مهم برای بدن محسوب می شود. در اثر بی تحرکی خصوصا در سنین بالاتر عوارضی برای این مفصل مهم ایجاد می شود. نرمشهای مناسب می تواند باعث افزایش کارایی و حفظ سلامتی مفصل شانه شود. افزایش انعطاف پذیری و تقویت شانه ها با نرمش مناسب حاصل می شود همچنین استفاده مدام از کامپیوتر باعث تغییر شکل مفاصل می شود که برای پیشگیری از ان ها می توانید با نرمش و استراحت در بازه های زمانی کاری خود مفاصل تان را با کشش و نرمش های مناسب تقویت کنید.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
[ جمعه 16 خرداد 1393 ] [ 17:27 ] [ Admin ]

تا به حال چقدر درباره مسمومیت های ناشی از مواد شیمیایی برای تمیز کاری منزل شنیده اید؟مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد ریه های تان از تنفس این مواد شیمیایی آسیب می بیند و مجرای تنفسی تان ممکن است دچا لطمه های جبران ناپذیری شود.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________


اگر لک های  ناشی از پخت و پز البته چربی های مربوط به همین مسئله روی اجاق گاز شما سوختگی به خودش گرفته است برای پاک کردن آن سراغ مواد شیمیایی نروید بلکه با استفاده از سس گوجه فرنگی می توانید تمام لکه ها را از بین ببرید. 
 
بررسی ها نشان می دهند، ابتدا گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و بگذارید با همان حرارت سطح گاز تا حدودی گرم شود سپس سس را بر روی سطح سوختگی بمالید و اجازه دهید برای 5 دقیقه در همان حالت باقی بماند.سس باعث می شود سوختگی ها و لک ها خشک شوند و در مرحله بعدی با یک دستمال مرطوب قسمت مربوطه را که سس روی آن ریخته اید پاک کنید و به این ترتیب لکه ها از بین می روند. 

گفتنی است، همچنین دفعه بعدی که یک پرتقال را پوست کندید یادتان باشد پوست ها را دور نریزید چون می توانند کاربرد بهتری داشته باشند.پوست پرتقال تمام لکه ها و جرم های روی دیوار و سینک ظرفشویی را از بین می برد و چربی های غیر قابل حل در آب را نیز از بین می برد، همچنین می توانید از قسمت سفید پوست پرتقال برای برق انداختن وسایل چوبی استفاده کنید و به نوعی آن ها را جلا دهید. 
در واقع این روغن پرتقال است که خاصیت جلا دادن دارد و در نهایت برق قابل توجهی را از خود به جای می گذارد ضمن اینکه از پوست پرتقال می توان برای دفع حشرات از دور و اطرافتان نیز استفاده کنید. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمینکته های خانه داریتکنولوژِی
برچسب‌ها: شیمیاییآرادنوروزیحشراتمواد
[ جمعه 16 خرداد 1393 ] [ 17:17 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 33 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 370
بازدید کل : 50387
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .