get to know

get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





محققان آمریکایی در یک آزمایش جدید موفق به تشخیص زود هنگام آلزایمر با استفاده از مقداری کره بادام زمینی و یک خط کش به شیوه ی عجیب اما آسان شده اند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دانشمندان دریافته اند که استفاده از کره بادام زمینی برای آزمایش روی "حس بویایی" روش مناسبی است. 
 
بررسی ها نشان می دهند توانایی برای تشخیص بوها با" اعصاب مغزی" یا جمجمه ای در ارتباط است و اغلب اولین آسیب ها در روند تحلیل رفتن "توانایی ذهنی" افراد آغاز می شود. 
 
گفتنی است در این بررسی محققان از بیماران خواستند در حالیکه چشم ها و دهان و یکی از سوراخ ها بینی شان را بسته اند مقداری از این کره را بو بکشند نتیجه این آزمایش نشان داد افرادی که بوی کره ی بادام زمینی را به راحتی نمی توانند استشمام کنند در معرض ابتلا به "آلزایمر" هستند. 
 
از آنجا که "کره ی بادام زمینی" یک ماده معطر خالص است تنها از طریق "اعصاب بویایی" تشخیص داده می شود و وسیله تشخیص مناسبی برای تعقیب عملکرد این اعصاب است. 
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تشخیصزو
[ پنج شنبه 2 آبان 1392 ] [ 15:15 ] [ Admin ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 155
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 355
بازدید ماه : 331
بازدید کل : 50772
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .